Tablica interaktywna

CO TO JEST TABLICA INTERAKTYWNA ?
Jest to tablica elektromagnetyczna, która poprzez połączenie z komputerem i projektorem multimedialnym staje się interaktywnym narzędziem do prowadzenia nowoczesnych prezentacji. Tablica pełni rolę wielkiego monitora.



JAK DZIAŁA ?
Tablica elektromagnetyczna reaguje na specjalny pisak, pióro jak na dotyk. Projektor multimedialny, komputer oraz tablica multimedialna są nawzajem ze sobą połączone i zintegrowane. Projektor rzuca obraz z monitora komputera na tablicę i ta przejmuje funkcję monitora. Pisaka używa się jak myszki, a więc uzyskuje się pełny dostęp do funkcjonalności komputera z poziomu tablicy. Teraz można uruchamiać programy, pracować w nich nie odchodząc od tablicy.



MOŻLIWOŚCI
Przewagą tablicy interaktywnej nad tradycyjnymi tablicami jest fakt, że dodatkowo umożliwia ona pisanie, rysowanie, powiększanie obrazów itp. na tle aktualnie edytowanego dokumentu. To umożliwia tworzenie nowoczesnych, dynamicznych, interaktywnych zajęć.



ZALETY
•    interaktywność prowadzonych zajęć dydaktycznych (np. przeglądanie Internetu w trakcie zajęć) wysoka atrakcyjność zarówno dla prowadzącego, jak i dla uczestników (zajęcia powstają na bieżąco);
•    wysoka dynamika pracy (łatwość dodawania komentarzy, edycji dokumentów, itp.);
•    możliwość łatwego wykorzystania pełnych możliwości multimedialnych komputera (np. pokazywanie zdjęć, filmów, animacji itp.);
•    łatwe angażowanie uczestników do współtworzenia zajęć;
•    łatwiejsze i skuteczniejsze przyswajanie wiedzy;
•    prowadzący może prowadzić zajęcia w tempie dostosowanym do potrzeb dzieci;
•    jeżeli istnieje taka potrzeba zawsze można otworzyć dodatkowe okno i wypełnić je uwagami, zdjęciami, materiałami, które na daną chwilę są potrzebne, omawiane, zakomunikowane;
•    umożliwia stosowanie w pełniejszy sposób Internetu, programów multimedialnych i filmów dydaktycznych dzięki opcji pozwalającej na dopisywanie komentarzy na stop klatkach i zapamiętywaniu ich w formie elektronicznej;
•    daje możliwość obserwacji i analizy obiektów i zjawisk mikroskopowych za pomocą mikroskopu elektronicznego, a potem można dokonać wizualnego opisu;
•    wszystkie działania prowadzone na zajęciach z tablicą są zapisywane automatycznie, co oznacza, że możemy je wykorzystać w dowolnej chwili na dowolnych zajęciach.